Waar een theezeefknijper niet goed voor is

Ik was vroeger altijd kruidnagels kwijt. Ook in recepten waar peperkorrels en/of Pimentkorrels moesten was ik lang aan het zoeken in de pannen om alles er uit te filteren. Natuurlijk miste ik wel een aantal korrels.

Om bouillon te maken hadden we een grote kruidenbuil van RVS aangeschaft. Alleen deze neemt zo veel ruimte in de pan in dat hij eigenlijk ligt te verstoffen in de kast.

Wat, voor ons, wel werkt is een theezeefknijper. Hier kan je aardig wat peper- en pimentkorrels in doen, zonder dat je ze moet zoeken in de bouillon.

Theezeefknijper gevuld met peperkorrel en pimentbessen.

Theezeefknijper gevuld met peperkorrel en pimentbessen.

Om het het huidige recept, wat nu op het vuur staat, de kruidnagels niet kwijt te raken heb ik in de laurierblaadjes de kruidnagels geprikt. Zoals je ziet heb ik nu per blaadje 2 kruidnagels. Dit is een handigheidje om duidelijk te zien of alle kruidnagel uit de bouillon is.

Laurierblaadjes met kruidnagel.

Laurierblaadjes met kruidnagel.

Maar als je een bouillon maakt waar een hele of gehalveerde ui in gaat, prik dan daar de kruidnagels in.

Geef een reactie

